برنامه نویس موبایل چه می کند؟

فهرست مطالب

نقش یک توسعه دهنده موبایل

جهان به سرعت شاهد ظهور عصر دیجیتال جدید بوده است. امروزه تقریباً هر جنبه ای از زندگی ما متحرک است. دستگاه هایی مانند تبلت ها و گوشی های هوشمند به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره برای بسیاری از مصرف کنندگان تبدیل شده اند.

این کمک‌های دیجیتالی بسیاری از کارها را آسان‌تر کرده‌اند – از کارهای ساده مانند دریافت و ارسال ایمیل گرفته تا پخش سرگرمی‌های دیجیتال، و حتی پرداختن به مسائل عملی مانند بانکداری آنلاین یا مدیریت سلامت.

اینجاست که یک توسعه دهنده موبایل وارد عمل می شود.

هرچه دامنه برنامه های کاربردی برای دستگاه های دیجیتال گسترده تر باشد، توسعه دهندگانی که بتوانند نرم افزارهای این دستگاه ها را برنامه ریزی کنند، ضروری تر هستند.

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده موبایل ، شما در فناوری تلفن همراه مانند ساختن برنامه‌ها برای پلتفرم‌های اصلی مانند Android Google، iOS اپل و Windows Phone مایکروسافت تخصص دارید .

بسته به تخصص شما به عنوان یک برنامه نویس موبایل ، عنوان شغلی شما ممکن است متفاوت باشد یا مشخص تر شود. به عنوان مثال، اگر در توسعه Android تخصص دارید، ممکن است به عنوان یک برنامه‌نویس Android یا برنامه‌نویس Android نیز شناخته شوید .

به عنوان یک توسعه دهنده تلفن همراه، شما دائماً به دنبال راه حل های نوآورانه فناوری اطلاعات هستید . شما ایده های جدید را به برنامه هایی برای گوشی های هوشمند و تبلت ها تبدیل می کنید. این نیاز به دانش فنی قوی دارد و طیف برنامه‌های کاربردی از بازی‌های معمولی گرفته تا اپلیکیشن‌های خدماتی مفید و ابزارهای ارتباطی پیچیده را شامل می‌شود.

مسئولیت های یک توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل

هر پروژه توسعه موبایل با یک ایده شروع می شود. اولین وظیفه یک توسعه دهنده تلفن همراه، درک این ایده و آنچه که مشتری در تلاش است با برنامه به دست آورد، است. این به توسعه دهنده تلفن همراه اجازه می دهد تا تعیین کند که پیاده سازی چگونه باید باشد .

سپس توسعه‌دهنده برنامه مسئول امکان‌سنجی فنی و نحوه رعایت دستورالعمل‌های اپراتورهای فروشگاه برنامه است. یک توسعه دهنده اساساً خواسته های برنامه های موبایلی مشتریان را اجرا می کند. آنها با طراحان تابع، طراحان UX، طراحان رابط کاربری و سایر برنامه نویسان مشورت می کنند. علاوه بر این، توسعه دهندگان موبایل اطمینان حاصل می کنند که جنبه کاربردی و فنی برنامه به درستی کار می کند.

آنها همچنین بررسی می کنند که آیا قسمت جلویی و انتهایی برنامه به درستی مرتبط هستند یا خیر. وظیفه دیگر توسعه بیشتر مفاهیم برنامه های موجود است. اما به اینجا ختم نمی شود. همچنین بخشی از مشخصات شغلی ایجاد یک برآورد دقیق زمان و هزینه برای یک پروژه بالقوه است.

 

بهترین، قدرتمند ترین و زیباترین سایت برای شماست!

مهم نیست کجای مسیر هستید کافی است با زیرال ایده همراه شوید می توانید تنها نقشه راه را از زیرال ایده بخواهید و یا همه چیز را به زیرال ایده بسپارید

 

وظایف یک توسعه دهنده موبایل چیست؟

  • بررسی نیازهای مشتری و تبدیل آنها به الزامات فنی
  • توسعه رابط های برنامه نویسی برنامه (API) برای پشتیبانی از عملکرد تلفن همراه
  • همکاری با طراحان تابع، طراحان UX، طراحان رابط کاربری و برنامه نویسان
  • پیاده سازی جدید و توسعه بیشتر برنامه های موجود
  • مشاوره با مشتری و تیم توسعه
  • از انسجام بین جنبه عملکردی و فنی اطمینان حاصل کنید
  • توسعه برنامه (با همکاری سایر اعضای تیم توسعه)
  • اطمینان از پیوند صحیح باطن و فرانت اند
  • به روز نگه داشتن اصطلاحات، مفاهیم و بهترین شیوه ها برای کدگذاری برنامه های تلفن همراه
  • استفاده و تطبیق برنامه های وب موجود برای برنامه ها

همکاری نزدیک با همکاران برای نوآوری مداوم در عملکرد و طراحی برنامه

توانایی ها و مهارت ها

برای موفقیت به عنوان یک توسعه دهنده موبایل ، باید با سیستم عامل های مختلف موبایل آشنایی کامل داشته باشید. دانش عمیق زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت نیز برای ایجاد برنامه های کاربردی موبایل مورد نیاز است.

بسته به بستر تخصصی شما، ابزارهای فنی بیشتری مورد نیاز است. اگر iOS سیستم عامل انتخابی شماست، نمی توانید از Objective-C یا Swift اجتناب کنید .

به عنوان یک توسعه دهنده اندروید ، جاوا و IDE Eclipse محبوب بخشی از جعبه ابزار شما هستند. اما زبان برنامه نویسی چند پلتفرمی Kotlin اکنون به طور کامل در چارچوب گوگل ادغام شده است. برای طرفداران ویندوز، سی شارپ و ویژوال استودیو باید دوستان قدیمی باشند.

یک نیاز اساسی برای کار شما تفکر تحلیلی و ساختار یافته است . مهارت های ارتباطی شما نیز مهم است زیرا نه تنها با مشتریان در تماس هستید بلکه هنگام کار با یک تیم نیز در ارتباط هستید.

چه مهارت هایی برای توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل مورد نیاز است؟

  • به عنوان یک توسعه دهنده frontend برای دستگاه های تلفن همراه تجربه کنید
  • دانش بسیار خوب از HTML، CSS و جاوا اسکریپت
  • آشنایی با برنامه های کاربردی وب جاوا
  • آشنایی با زبان های برنامه نویسی Objective-C و Swift
  • دانش در مورد اتصال سیستم های پشتیبان (WebServices، XML، JSON، REST)
  • دانش توسعه آزمایش محور و مستمر
  • انگیزه قوی و بازیکن تیمی با انگیزه
  • آگاهی از کیفیت و مهارت های مدیریت پروژه
  • از کار مستقل و حل مشکلات لذت ببرید
  • گشودگی به فناوری ها و رویکردهای جدید
  • آمادگی برای یادگیری مادام العمر
  • تفکر خلاق و رویکرد خارج از چارچوب

 

چگونه یک توسعه دهنده موبایل شوید؟

هیچ آموزش اختصاصی برای کار در حرفه یک توسعه دهنده وجود ندارد . در حالی که مسیر کلی از طریق مدرک IT منتهی می شود، بسیاری از افراد تغییر شغل نیز وجود دارند که اشتیاق به توسعه پیدا کرده اند و متخصصان خودآموخته در این زمینه هستند.

آیا توسعه اپلیکیشن موبایل یک شغل خوب است؟ 

برنامه ها در حال رونق هستند، بنابراین تقاضا برای توسعه دهندگان برنامه بسیار زیاد است . فرصت های بازار کار برای توسعه دهندگان مشتاق موبایل به طور غیرقابل مقایسه ای خوب است زیرا زمینه برنامه های کاربردی تلفن همراه نسبتاً جدید است و متخصصان نسبتاً کمی در این زمینه وجود دارد.

اخیراً، شرکت‌های بیشتری از استفاده از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن خود لذت می‌برند . تقریباً در تمام صنایع مسکن پیدا خواهید کرد. بسته به اندازه شرکت، گاهی اوقات شما از نزدیک با بخش بازاریابی کار می کنید. شما با هم ایده ها را توسعه می دهید و محصولات را حتی بهتر در یک برنامه ارائه می کنید.

 

 

حقوق برنامه نویس موبایل

دستمزد توسعه دهندگان موبایل در محدوده بالایی قرار دارد، اما می تواند از صنعتی به صنعت دیگر بسیار متفاوت باشد و بسته به شرکت می تواند متفاوت باشد.

حقوق اولیه در ایالات متحده به طور کلی حدود 44000 دلار در سال است . به طور متوسط، حقوق سالانه حدود 127000 دلار است ، در حالی که افراد با درآمد بالا با تجربه کاری مرتبط می توانند حقوق ناخالص سالانه 200،000 دلار یا بیشتر دریافت کنند.

در کشورهای دیگر، مانند آلمان ، دستمزد توسعه دهنده تلفن همراه بین 45000 یورو تا 78000 یورو است .

توسعه دهندگان موبایل چقدر درآمد دارند؟

حقوق خردسال 44000 دلار
میانگین درامد 127000 دلار
حقوق ارشد 200000 دلار

میانگین نرخ فریلنسری یک توسعه دهنده اپلیکیشن چقدر است؟

به طور خاص، توسعه دهندگان مستقل با مهارت های اندروید به طور متوسط ​​60 دلار در ساعت درآمد دارند و میانگین نرخ ساعتی برای توسعه دهندگان مستقل iOS 69 دلار در ساعت است .

میانگین نرخ توسعه دهندگان موبایل (2022) 56 دلار در ساعت

به طور متوسط، برنامه نویسان مستقل موبایل 56 دلار در ساعت (شاخص قیمت و نرخ نقشه آزاد در سپتامبر 2022) دریافت می کنند.

نرخ فریلنسری در توسعه موبایل بین 21 تا 89 دلار برای اکثر فریلنسرها متغیر است.

با در نظر گرفتن نرخ فریلنسری 56 دلار در ساعت، یک فریلنسر 448 دلار در روز برای یک روز کاری 8 ساعته دریافت می کند.

*** کاربر گرامی اگر نیاز به یک اپلیکیشن بی نقص و با ارزش دارید همین الان با زیرال ایده مرتبط شوید.

مجید حسینی

نویسنده در زیرال ایده

طراح وب سایت و نویسنده ماهر در شرکت زیرال ایده

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بگذارید. باتشکر!